17/7/11

Transnístria, el país que no existeix

Fa prop d'un any vaig llegir un llibre que em va seduïr (malgrat - o gràcies - a la capacitat de l'autor de endinsar-me en l'ambient violent i ofegant dels urkes, una ancestral comunitat siberiana que constituïa una casta criminal caracteritzada pels seus codis d' honor i lleis que en recorden la imatge de la màfia o els "carteles" de Mèxic) que duia el títol d"Una educació siberiana" (Ed. Proa), de Nicolai Lilin. A la recerca de més informació sobre el llibre vaig arribar l'altra dia a un dels meus blocs favorits (i que afortunadament ha revifat després d'una any de vacances) Rússia al cor on vaig trobar una entrada sobre el llibre i l'entrada que us presento avui sobre una zona del món molt desconeguda, Transnístria:

"La gent que la coneix, afirma que Transnístria es com un museu de l'època Soviètica a l'aire lliure: l'escut, les escultures de Lenin, els uniformes de l'exèrcit i l'estil pseudo-autoritari del president Igor Smirnov fan que aquest país no reconegut hagi estat descrit com una "URSS en miniatura". Peró no ens enganyem, el lliure mercat es el sistema imperant i les companyies privades dominen els carrers de la capital, Tiraspol. Nomès s'ha conservat la iconografia soviètica com a senyal distintiva respecte als seus veïns moldaus, per demostrar que els transnistrians son hereus de l'URSS i d'orígen eslau..."

I molta més informació de RÚSSIA a NARINANT.CAT

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...