9/4/12

Descobrint Sierra Leone

Avui us vull tornar a presentar un dels blocs que més m'agraden i que fa poques setmanes ha canviat alguns aspectes de format i de domini (uns altres amics que es sumen al punt.cat), us estic parlant d'em Jordi i la Sheila i de Lluny.cat... I us volia convidar a llegir el seu relat d'un país africà força desconegut, Sierra Leone:

"En canvi vull parlar de la gent, de lo fàcil que va resultar viatjar per quest país, en termes humans es clar, no de transport i demès... Agradables i honestes pràcticament totes i cadascuna de les persones amb qui vam tractar, ens vam trobar una societat hospitalària a nivells que recordo a poc llocs. Sierra Leone és de majoria musulmana, quasi el 60% de la població ho és, i això a mi ja em convidava a pensar que ens tractarien bastant bé. Igualment però em sorprenien en tot moment, entre altres quasi m’indignava, i m’indignava a l’indignar-me, quan em deien el preu real de les coses a la primera. No m’ho podia creure, no m’havia passat mai enlloc, ni a l’Iran més hospitalari no discriminaven per la cartera. 

Que siguin tan collonuts i propers respons a moltes raons, ja sigui per mirall cultural, sempre hem defensat que la societat africana mira molt més a Europa que les societats asiàtiques, amb lo que molt més fàcil aquí tenir converses occidentalitzades, de futbol i prenent una cervesa per exemple. També respon a qüestions religioses com ja he apuntant abans, hospitalitat musulmana i punt. Pel què fa al tracte amb forasters cal tenir en compte que no estan gens acostumats a rebre turistes, ells mateixos et pregunten: Què has vingut a veure aquí?..."
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...