20/4/17

S'acosta Sant Jordi i us recomano alguns llibres de viatges (i 5)

I per acabar aquesta tria de llibres de viatge que us proposo com a regal per aquest Sant Jordi res millor que...

DE VANCOUVER A WHITEHORSE. A TRAVÉS DE LES ROCALLOSES I EL PASSATGE INTERIOR D'ALASKA de Meritxell Guitart 

Hi ha viatges que comencen amb un llibre, o dos o tres, i aquest n’és un. A principis del 2011 vaig veure en una llibreria “El río de la luz” de Javier Reverte, i, després d’haver llegit els seus viatges a Grècia i a l’Amazones, no vaig poder resistir la temptació i vaig sortir-ne amb el llibre a la bossa. L’autor seguia les passes de Jack London i jo també vaig anar d’una lectura a l’altra. ~ Feia molts anys que m’havia llegit “La crida del bosc”; potser quan en tenia dotze o tretze, i recordava l’esforç de Buck, el gos protagonista, per a sobreviure a les terres inhòspites del nord. Em va agradar retrobar-me amb una novel·la d’aventures i amb el romanticisme d’un autor que creia en la llibertat i en la crida d’allò salvatge i primitiu que fa tornar el gos al seu estat més natural. Tot plegat, a més, passava a l’època dels buscadors d’or, un moment de la història d’Alaska i el Canadà que London coneixia molt bé, perquè ell havia estat precisament un dels que s’havia deixat arrossegar per una febre que va fer que alguns es fessin rics mentre d’altres deixaven la pell en unes terres gelades i salvatges. 

Un parell de mesos més tard, l’Eva, una companya de feina i amiga, em deia que li agradaria viatjar al Canadà. No em va costar gaire convèncer-la d’anar cap a l’Oest i aprofitar per a endinsar-nos al sud-est d’Alaska i arribar al final de l’Inside Passage, un conjunt de canals formats entre illes i fiords que havia estat un important corredor per als pobles tinglit i haida, però també per als vaixells que portaven els cercadors d’or cap al nord.

Després encara vindrien més llibres com “Cap a terres salvatges”, de Jon Krakauer, que reconstrueix els dos últims anys de vida del jove Chris McCandless, que l’abril de 1992 s’endinsà en els boscos d’Alaska per a viure una gran aventura en solitari i el van trobar mort al setembre del mateix any. I també vaig començar la recerca per Internet i la lectura de les guies del Canadà i d’Alaska. Tot plegat, ens va ajudar a dissenyar un recorregut que prometia molta naturalesa i potser fins i tot una mica d’aventura en els vint-i-un dies de mitjan juliol i principis d’agost en què recorreríem aquelles terres salvatges del nord.

Enllaç per comprar-ho
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...