30/1/10

Catosfera 2010 a Granollers

Ahir divendres va tenir lloc la inauguració de la Catofera 2010... Fa tres anys va tenir lloc la primera edició de la Catosfera, en la qual vaig tenir el plaer de participar conjuntament a un munt de blocaires que per primer cop ens vam veure les cares i vam compartir reflexions i estratègies... Personalment, i especialment en el marc de La Catosfera Literària impulsada pel Toni Ibañez, l'experiència va ser molt positiva...

A l'abril de l'any 2009, es va organitzar una segona trobada, amb algunes modificacions importants en la seva filosofía, i quan encara no ha transcorregut ni un any, torna una tercera edició amb el nom de CDigital Granollers 2010. En aquesta edició, uneix les energies de la Catosfera i la Setmana Tecnològica, per oferir un esdeveniment molt més complet al voltant de les noves tecnologies, que ja es va iniciar en els dies previs d'aquesta setmana.

Ara mateix marxo cap a Granollers però abans us volia deixar amb la lectura de l'extracte publicat a la mateixa web sobre la ponència inaugural d'ahir:

"Ícaro Moyano, cap de comunicació de Tuenti, ha dut a terme la ponència inaugural de la Catosfera 2010. La xerrada s’ha iniciat amb una descripció de les principals transformacions que han afectat a Internet. En aquest sentit, Moyano afirma que a l’últim any Internet s’ha tornat una eina de temps real. Segons ell, hem convertit Internet en una eina que utilitzem per compartir allò que està passant, i allò que va passar ha perdut pes. Les xarxes socials són els canals a través dels quals es comparteix aquesta informació, i per tant es converteixen en eines de comunicació substitutives d’altres més clàssiques com els telèfons mòbils.

Les dades aportades pels cercadors d’Internet demostren que els espais socials s’han convertit en líders a la xarxa, en especial aquells que són capdavanters en els mercats locals. Tuenti, per exemple, és la pàgina amb més trànsit d’Espanya, i de fet, és la pròpia xarxa la que deriva trànsit als altres sites. Aquest fet comporta que xarxes socials generin dades les quals s’indexen als cercadors, però en el cas de Tuenti, Moyano ha afirmat que ells creuen que cada vegada hem de ser més pudorosos amb la nostra privacitat i per tant han tancat la possibilitat de que Google indexi informació provinent de la seva xarxa. Segons ell, quan més segur se senti l’usuari millor, ja que Internet és el lloc on som més cautelosos amb les nostres dades personals. Exemple d’això és que a Tuenti el 95% dels usuaris escullen la forma de privacitat més restrictiva i que la mitja d’amistats per usuaris no supera els 40 amics.

Moyano ha defensat el model localitzat de xarxes socials. El cap de comunicació de Tuenti ha afirmat que Internet no està dominat per grans corporacions californianes si no per empreses enganxades als territoris. En aquest sentit, Tuenti no té intenció de internacionalitzar el seu model. Creu que encara tenen molta feina a fer en aquest mercat i que són rellevants quan són propers. Les xifres així ho corroboren, i Tuenti supera clarament altres xarxes socials de caràcter internacional com ara Facebook. Respecte la implantació a Catalunya, Moyano ha afirmat que durant l’any 2009 el territori espanyol amb més creixement va ser aquesta comunitat autònoma. A les dues semanes d’implementar la traducció al català van conseguir 45.000 usuaris nous, i ara es mouen al voltant dels 60.000".

Ja us aniré explicant...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...