30/10/12

Me'n vaig a Chișinău


Ja fa anys, el setembre del 2007, que us vaig parlar per primer cop de la Laura i el seu fantàstic bloc El Transsiberià (entre altres coses) dedicat a descobrir tot un món, allò que li diem els països de l'est i la cultura eslava... Ara, l'autora es troba a Chisinau, la capital de Moldavia, i ens ho relata de meravella des del seu bloc Me'n vaig a Chisinau:

"A les onze era a l’estàtua d’Stefan Cel Mare i al cap d’una estona i tres o quatre trucades (crec que, senzillament, li fa il·lusió parlar pel mòbil, ara que en té) ha arribat l’Andrei. T’agrada el cafè? Sí, sí. Doncs anem! I primer m’ha portat a veure l’església catòlica, hem entrat a dins i ha resat uns segons, després em portava a un bar a fer un cafè, un bar on havia treballat fa uns mesos, durant quatre anys, però abans ens hem aturat a una casa petita, una mica més a baix d’Stefan cel mare, abans d’arribar a Albisoara. M’ha dit: vine, que et donaré raïms! I m’ha fet entrar al jardí de la casa petita, s’ha enfilat per agafar uns quants raïms i després ha picat a la porta. BOBA! BOBA! 
I ha sortit el tal Boba rascant-se la panxa i m’han fet passar. Vols pelmeni? No, no, gràcies... Però m’han fet seure en un banquet petit petit i en Boba i un altre noi a qui li diuen Panda (i que ve del nord més nord de Rússia) s’han assegut al llit, i dos tamborets amb un paper damunt eren la taula, així que han repartit els pelmeni i l’amanida entre tres i m’han donat un tros de pa, però no m’han donat vodka perquè sóc una noia, i les noies no bevem. Han rigut i m’han dit que pronuncio molt bé el rus, sobretot el “da”, i que què hi faig aquí, venint de Barcelona i parlant rus..."



OFERTA: Aquests dies LASTMINUTE  ofereix a molt bon preu els vols de llarga distància, així que si teniu pensat marxar lluny ara és un bon moment...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...